Een vurig begin op de ranch!

4 september 2017 - Libby, Montana, Verenigde Staten

JA hoorrrrr daar zijn we dan eindelijk weer. Zitten hier echt in de outback op de hele ranch geen bereik alleen op een klein kantoortje in de main lodge. Voor de rest wordt er gewerkt met walkie talkies.

Gisteren middag gearriveerd en het begon meteen spannend, waar ze in Houston te maken hebben met wateroverlast hebben we hier te maken met water tekort in de zin van regen. Tijdens het eten kregen we een briefing van Shayne the owner dat er branden zijn uitgebroken in the mountains around the meadows of the ranch ter grootte van de stad new york, hebben wij weer.......

In het ergste geval moesten we maar meehelpen om de koeien van de buurman te evacueren dussssssss

After a goodnight sleep gelukkig de volgende morgen te horen gekregen dat de wind gedraaid was en we uit de gevarenzone waren.

Sta ik in de ochtend op onze veranda met uitzicht op de meadows en hoor ik in de verte jeahh jeahh en ja hoor daar kwamen ze 100 paarden in de ochtend dauw in volle galop richting de ranch met wrangler robyn in hun kielzog... ik kan het proberen te beschrijven maarrr gaat niet lukken kippenvel zo mooi en indrukwekkend.

Ochtend begonnen met some real horsemanship en believe me het is ongelooflijk hoe zij de paarden getraind hebben ...over elk stukje contact is nagedacht en alles staat in het teken van het paard amazing. Middag zijn we the mountains in gegaan voor a nice trail as heeft fantatische beelden met de go pro geschoten als het lukt zal ik ze plaatsen.

We hebben ook een leuke groep mensen;

- Een real kiwi uit nieuw zeeland die samen met zijn dochter deze mooie ervaring wil delen (bizar komische vent echt hilarisch)

- Een belgische kleine fransman die eigenlijk nu pas (na wat glazen rode wijn) een beetje los komt kan nog wat worden

- Een 75 jarige franstalige belg echt bizar respect die hier voor de tweede keer is

- Een jonge meid amerikaans van nationaliteit maar heeft altijd gewoond in luxemburg gwooend zeer eigenwijs van aard

-en niet te vergeten twee real mountain police gewapend en al uit seattle jaaaa we zitten in amerika het kan allemaal

Kortom we zijnde enige normale mensen  (-:Nu ff lekker aan het uitbuiken zo bedje in nog ff op veranda hangen en morgen krijgen we in de ochtend les van de eigenaar in horsemanship om ons onder andere voor te bereiden op de cattle drive en in de middag gaan we de bergen weer in. Untille nest time seejea

1. Tessa:
    5 september 2017
    Oh damn! Dit klinkt fantastisch!!! Zoii benieuwd naar de fotos!!
  2. Roy:
    5 september 2017
    Zo, das geen klein brandje!

Een franstalige belg en een belgische fransman op 1 terrein, dat beloofd wat voor de communicatie ;-). Gelukkig hebben jullie elkaar voor de normale gesprekken (kuch). Veel plezier dames, klinkt als het paardenparadijs!
  3. Hans en Marianne:
    5 september 2017
    Zijn benieuwd naar de foto's. Geweldig wat jullie beleven!